Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΛΙΤΣΑ ΓΗ 2030-ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΛΙΤΣΑ ΓΗ 2030

 

Στο πλαίσιο διδασκαλίας εργαστηρίων δεξιοτήτων στο Α2 τάξη τμήμα του 2ου Πειραματικού Δ.Σ Ρόδου, στη θεματική «Φροντίζω το Περιβάλλον» και υποθεματική «Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά» με τίτλο εργαστηρίου «Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά» οι μαθητές και οι μαθήτριες μας είχαν την ευκαιρία με τη βοήθεια του υλικού της εκπαιδευτικής βαλίτσας ΓΗ 2030 να αναστοχαστούν και να συνειδητοποιήσουν την ευθύνη τους για ζητήματα που αφορούν το ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον, να καλλιεργήσουν το σεβασμό και να ενεργοποιηθούν μέσω της προτροπής μας στην αλλαγή στάσης ζωής, με στόχο την προστασία του ανθρώπου και της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς του.

 Συγκεκριμένα οι μαθητές και οι μαθήτριες μας ενημερώθηκαν για το βιώσιμο Στόχο 11: Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες που αφορά στο περιβάλλον, όπως έχει διαμορφωθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για τη διάχυση των στόχων στο ευρύ κοινό.

Ενημερώθηκαν ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις μπορούν να ξεπεραστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεχίσουν να ακμάζουν και να αναπτύσσονται, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη χρήση πόρων και μειώνοντας τη μόλυνση και τη φτώχεια. Το μέλλον το οποίο θέλουμε, είναι ένα μέλλον όπου οι πόλεις θα προσφέρουν ευκαιρίες για όλους, πρόσβαση σε υπηρεσίες και εκπαίδευση, ενέργεια, στέγαση, μεταφορές κ.ά.

Ο Στόχος του εργαστηρίου μας αφορούσε τον τρόπο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, ενώ οι δράσεις μας αφορούσαν τη σημασία της ποιοτικής ζωής του χωρίς εμπόδια και φραγμούς κυρίως στο χώρο της εκπαίδευσης. Μιλήσαμε για το ρήμα «ζω», μιας και ο άνθρωπος ζει κυρίως σε κοινότητες και πόλεις αναζητώντας μια καλή ποιότητα ζωής και καλύπτοντας τις βιολογικές, κοινωνικές, ψυχολογικές και πνευματικές του ανάγκες.

Οι μαθητές μας έπρεπε  να παρατηρήσουν το εικαστικό της Σελίδας Στόχου της Εκπαιδευτικής Βαλίτσας Γη 2030, ως έναυσμα της συζήτησης γύρω από τη σπουδαιότητα του να δημιουργούμε ασφαλείς, προσαρμοστικές, βιώσιμες πόλεις και ανθρώπινους οικισμούς, χωρίς αποκλεισμούς, όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες.

Η Σελίδα Δράσης, μας προέτρεψε να εξερευνήσουμε πρακτικά την έννοια της βιώσιμης πόλης, της Ρόδου, χρησιμοποιώντας το Συνοδευτικό Αντικείμενο του Στόχου, το μέτρο.



Με τους μαθητές μας προσαρμόσαμε τη δράση μας λόγω της μικρής ηλικίας τους και αντί για εξερεύνηση της πόλης ξεκινήσαμε εξερεύνηση των χώρων του σχολείου μας, ενός παραδοσιακού κτιρίου που για πολλά χρόνια αποτέλεσε την Παιδαγωγική Ακαδημία της Ρόδου.

Οι μαθητές μας με τη χρήση του μέτρου προσπάθησαν να γίνουν για λίγο μικροί εξερευνητές και να μετρήσουν τις διαστάσεις των χώρων στις πόρτες του σχολείου που οδηγούν στην αυλή, να δουν αν υπάρχουν ράμπες στο σχολείο μας και αν χωράνε τα καροτσάκια που μετακινούνται τα άτομα με αναπηρίες, αν είναι το σχολείο μας προσβάσιμο στα άτομα με μερική ή ολική τύφλωση, αν υπάρχουν τουαλέτες με ράμπα για να εξυπηρετούνται τα άτομα με αναπηρίες και γενικά πόσο προσβάσιμο είναι το σχολείο μας στην ευρύτερη κοινωνία, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι μαθητές ισότιμα χωρίς αποκλεισμούς στη μάθηση.





Τα συμπεράσματα που καταλήξαμε από τις μελέτες μας ήταν αρκετά σημαντικά:

·         Το σχολείο μας έχει πολλά σκαλιά και πολλούς ορόφους χωρίς ασανσέρ, γιατί δεν είναι ένα καινούργιο σχολείο που έχει κτιστεί με τους κανόνες μιας βιώσιμης και προσβάσιμης κατασκευής προς όλους. Χτίστηκε για άλλους λόγους και κατέληξε να γίνει σχολείο.

·         Στο σχολείο μας όμως, προκειμένου να εξυπηρετεί άτομα με αναπηρίες αφού συστεγάζεται σχολείο για παιδιά με αναπηρίες, φρόντισαν οι αρμόδιοι να διορθώσουν κάποια σημεία του κτιρίου και να εξυπηρετούνται και άτομα με αναπηρίες, ώστε να μην αποκλείονται από τη μόρφωση και ισότιμη αντιμετώπιση της κοινωνίας.




·         Το σχολείο μας είναι μεγάλο, μας χωράει όλους και παρότι δεν είναι ένα σύγχρονο σχολείο, είναι ένα σχολείο με μεγάλη τοπική πολιτιστική αξία και φροντίζουμε να το διατηρούμε καθαρό.

·         Το σχολείο μας το αγαπάμε πολύ!

Στο τέλος της μικρής μας εξερεύνησης φτιάξαμε το κολλάζ μας επηρεασμένοι από το στόχο που μελετήσαμε και το κολλήσαμε στον τοίχο της τάξης μας!


Οι μαθητές μας χάρηκαν και ενθουσιάστηκαν με την εκπαιδευτική βαλίτσα Γη 2030. Μας βοήθησε να κατανοήσουμε με βιωματικό τρόπο το Στόχο που επιλέξαμε να μελετήσουμε-εξερευνήσουμε και θα θέλαμε να μελετήσουμε και τους υπόλοιπους στόχους με τη βοήθεια της βαλίτσας.

Ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δώσατε να γίνουμε μέρος της εκπαιδευτικής/ενημερωτικής δράσης για τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης του πλανήτη μας.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός της δράσης: Δρ. Χριστίνα Τσαγδή, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού,

2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου, τάξη Α2.




Με εκτίμηση
Δρ. Χριστίνα Τσαγδή,
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το σχόλιο σου!